למצוא נוחות בתוך אי נוחות

אחד הדברים המעניינים והחשובים שקורים בתוך תרגול יוגה הוא: מה ואיך אנחנו עושים כשנכנסים למצב לא נוח / קשה.

כשמדובר על תנוחת יוגה אז זה יכול להתבטא באי נוחות פיזית, כאב, רעידות שרירים, קושי לנשום, תחושת לחץ או רצון לצאת מהתנוחה מהר, זה כמובן קורה פחות ככל שמכירים את התנוחה ומתרגלים יותר יוגה.

אז האתגר הוא איך להישאר בתנוחה על אף הקושי , למצוא נשימה טובה, להגיע לתחושת מרחב על אף המגבלות, לסבול את הכאב, אולי להגיע לחוויה של חופש על אף אי הנוחות, ואיך להישאר נינוח, קשוב ועירני גם במצבים פחות נוחים או מתסכלים.

והיוגה כדרכה עוזרת לנו לשנות דברים ודפוסים גם בחיים. ומצבים מאתגרים בחיים יש כל הזמן.

מאחל לנו שנמשיך לנשום גם בתוך הקשיים.

 תנוחת פיתול parivrita trikonasna



פלייליסט של מנטרות ליוגה ומדיטציה



צירפתי כאן פלייליסט של מנטרות שאני אוהב לשמוע, לשיר ולהשמיע לעתים בשיעורים שלי.
רוב המנטרות הן ביצועים חדשים יחסית ע"י אמנים מערביים למנטרות עתיקות בשפת הסנסקריט - השפה ההודית הקדומה.
לכל מנטרה יש את המשמעות, הכוונה, והעוצמה שלה, מי שמעוניין יכול לחפש לפי השם ולקרוא עוד.
תיהנו

ואולי יעניין אתכם גם:
מוסיקה ליוגה והשראה - snatam kaur
מוסיקה של Deva Premal

4 תנוחות מומלצות להגמשת רגליים ואגן

תנוחות יוגה להגמשת האגן והרגליים
  • מומלץ לעשות את התנוחות לשני הצדדים - כלומר להחליף רגליים
  • אפשר לשלב כרצף בתוך תרגול או לפזרן במסגרת תרגול תנוחות יוגה או תרגול מתיחות וגמישות
  • במידה ויש כאבים בברך אפשר להניח תמיכה, למשל מזרון או שמיכה מקופלת מתחת לברך


המלצות למשקאות קרירים לקיץ

הגיע הזמן הזה של השנה שמרגישים את החום..
הפעם שני טיפים למשקאות קיץ קרירים ומקררים שיכולים להרוות ולגוון קצת את שתיית המים היום יומית.

מי מלפפון
זה נהיה יותר טרנדי לראות במקומות בריאותיים מי מלפפון לשתייה, זה נותן למים טעם מלפפוני קריר למי שאוהב וגם ויזואלית נראה חביב בתוך המים. מי מלפפון נחשבים לנוזל מנקה ומרווה ומאפשרים ליהנות מחלק מהיתרונות הבריאותיים של מלפפונים.
איך מכינים? פשוט מאוד
פורסים מלפפונים לאורך או לרוחב (עדיף שיהיה למלפפון יותר שטח מגע עם המים) ושמים בתוך צנצנת זכוכית עם מים, משאירים להשרייה לשעתיים שלוש ואז שמים במקרר ושותים כשרוצים במהלך היום. אפשר גם להוסיף נענע או עלים אחרים.

מים עם מלפפון ונענע - מרענן..


קרח לימון
יש לנו עץ לימון גדול מתחת לבית, ובתקופה שהיו הרבה לימונים תהיתי מה לעשות איתם, אז סחטנו אותם למיץ והקפאנו בתוך שקיות לקוביות קרח (אפשר לקנות בסופר) שיהיה לשימוש עתידי. אפשר בקוביות הקרח לימון להשתמש בכל מיני דרכים, להוסיף למים לשתייה בבוקר, להכניס לשייק ירוק, וכל דבר אחר אשר דורש מיץ לימון.
בהתאם לטעם אפשר פשוט להוסיף קוביה או שתיים לכוס / צנצנת מים לקבלת מים קרירים וחמצמצים, לרוצים משקה אפשר לשלב עם קצת רכז תפוחים / ג'ינג'ר / עלים ליצירת חליטה טעימה ועוד..

לרוויה


הכנות לעמידת ידיים על האמות

לעמידת אמות/מרפקים, באנגלית forearm stand, ותנוחות נוספות שעושים ביוגה על האמות יש כמה מעלות.
הן מחזקות את שרירי הזרועות והכתפיים, טובות מאוד למי שסובל מבעיות במפרק כף היד, ומלמדות עבודה מאזור הליבה של הגוף. בנוסף הן מאתגרות, מחממות ומעוררות.
הנה 2 תנוחות להתחיל איתן, ואריאציות של מנח על האמות עם כפות ידיים משולבות, מה שנקרא גם תנוחת הדולפין.
אפשר להישאר בכל תנוחה בתור התחלה 3-7 נשימות, ועדיף לפני ו/או אחרי לעשות חימום או שחרור כלשהו לאזור הכתפיים, הראש והגב העליון, וכמובן מומלץ לשלב בתרגול יוגה.

fore arm plank - על האמות

במנח הראשון הגוף מקביל לקרקע, אפשר לאסוף את האגן קצת למעלה כדי לא לקרוס מטה.
  • חשוב לייצב טוב את האמות והמרפקים
  • לאסוף בטן, אגן, וירכיים כלפי מעלה
  • ולהפעיל עקבים אחורה


תנוחת הדולפין - כלב מביט מטה על האמות
המניח השני כמו כלב מביט מטה רק על האמות - מרפקים.

  • על מנת להגיע לפתיחה טובה של אזור הכתפיים אפשר לכפוף מעט ברכיים ולרווח בין הרגליים
  • ננסה להאריך בין הכתפיים לאוזניים ולייצב שכמות פנימה אל הגוף
  • חשוב לעבוד עם איסוף קרקעית אגן ובטן כדי להחזיק את הגוף לאורך זמן בתנוחה הזו
נמסטה

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד:

3 מתכונים קרירים לקיץ

השנה הקיץ לא השתהה לרגע.
זמן טוב לחשוב איך אנחנו מכניסים קצת קרירות לחיים חוץ מלפתוח מזגן על 20 מעלות.
לתזונה שלנו יש השפעה משמעותית על הגוף שלנו וגם על החום הפנימי, ואפשר להיעזר בשינויים והתאמות קטנים לקיץ כדי להקל על המצב, מצרף הפעם 3 רעיונות לדברים טעימים וקרירים:

חליטה של עלים בעלי איכות מקררת
די פשוט, לוקחים עלים כמו נענע, זוטא, לואיזה בעלי איכות מקררת ומרגיעה, למי שמעוניין מוסיפים קצת לימון, מוסיפים מים רותחים ונותנים לזה לשבת כמה דקות, לחובבי המתוק, אפשר להמתיק קצת. לאחר מכן שמים את החליטה בצנצנת זכוכית ומאחסנים במקרר. אפשר לשתות בכיף במהלך היום. בעיקרון לפי תפיסת היוגה לא מומלץ לשתות נוזלים קרים מאוד, אבל בשיא הקיץ הישראלי.... למי שאין עלים אפשר להשתמש גם בתיון עם מרכיבים טבעיים בלבד. זה גם בריא, גם טעים וגם מגוון קצת למי שנמאס לשתות מים ובמקום לקנות כל מיני מיצים/מים בטעמים או דומיהם.

פודינג (סוג של) צ'יה
שמים בצנצנת זכוכית 2 כפות של זרעי צ'יה, מוסיפים כוס חלב קוקוס, מערבבים ושמים במקרר ללילה. התערובת נעשית סמיכה וטעימה ואפשר לאכול כארוחת בוקר או מתי שרוצים. חלב הקוקוס נחשב בעל איכות מקררת ובריא מאוד, וזו דרך טובה לצרוך את זרעי הצ'יה. באופן דומה אפשר להשתמש גם בחלב אורז/שקדים (זה יוצא דליל יותר) או מיקס עם חלב קוקוס. יש המוסיפים לזה כל מיני פירות ותוספות, אני מעדיף לאכול את זה נטו כך.

תמונה מהבלוג apple2thepie


יוגורט ספירולינה (למי שאיננו טבעוני או נטול מוצרי חלב )
קונים יוגורט טבעי בלי כל מיני תוספים או חומרים, עדיף יוגורט כבשים או עזים למי שאין בעיה עם הטעם. ליוגורט איכות מקררת, לא סתם ההודים מגישים אותו לצד מנות חריפות. מוסיפים ליוגורט מעט ספירולינה - בין רבע כפית לכפית תלוי בטעם והאם אתם מורגלים בצריכתה. הספירולינה מגיעה או באבקה או טריה קפואה או באצות מיובשות - יש בארץ כמה יצרני ספירולינה ואפשר למצוא מבחר בחנויות הטבע או לקנות ישר מהם, אני לאחרונה משתמש בספירולינה מיובשת הזו,  מערבבים ונותנים לזה לשבת איזה 10 דקות עד שהטעמים נספגים. לספירולינה יש טעם אצתי חזק אז למי שלא מכיר עדיף להתחיל עם כמויות קטנות. ספירולינה עשירה בחלבון, מינרלים וויטמינים ונהייתה מאוד טרנדית בשנים האחרונות.

שיהיה קיץ נעים ובתיאבון

ואולי יעניין אתכם לקרוא גם:
טיפים ועצות לחום הקיץ
איך לעבור את הקיץ עם היוגה
על זיעה, תרגול יוגה ואורח חיים