חייו ועקרונותיו של גנדי לשינוי


נתחיל עם כמה מילים על גנדי:
גנדי היה מנהיג פוליטי ורוחני הודי, שהוביל את תנועת העצמאות ההודית במאבקה נגד שלטון האימפריה הבריטית. הוא נחשב עד היום לסמל של התנגדות לא-אלימה בשל רעיון הסאטיאגרהא  (סאטיא - אמת, עקרון יוגה חשוב המופיע כיאמה השנייה ביוגה סוטרה) אשר הינו פילוסופיה הממוקדת בחיפוש אחר האמת ובהתנגדות באמצעות התנגדות לא אלימה - רעיון שהוביל לעצמאותה של הודו ועורר השראה לתנועות ואנשים ברחבי העולם. רעיון זה מקבל נוכחות חשובה גם היום בקרב המחאות החברתיות השונות ברחבי העולם. 
גנדי מוכר בהודו ובעולם כמהאטמה גנדי ("מהאטמה" בסנסקריט - "הנפש הגדולה", כינוי שניתן לו על ידי המשורר רבינדרנת טאגור). בהודו הוא מכונה גם באפו ("אבא" בגוג'ראטית). 
גנדי יישם והטיף לאי אלימות ולאמת בכל מצב והקפיד לתת דוגמא אישית בחייו. הוא חי בפשטות, הכין את בגדיו בעצמו, ניזון מאוכל צמחוני פשוט וערך צומות ממושכים הן למען הטהרות והן כמעשה מחאה (כמה שונה ממנהיגנו היקרים)
גנדי נרצח ב-30 בינואר 1948 על ידי מתנקש הינדואי, שהתנגד להסכמתו לשלם פיצויים לפקיסטן, כפי שהמליצו הבריטים, בטענה שהדבר יחליש את ההינדואים. בהתאם לבקשתו, גופתו נשרפה ופוזרה בין נהרות העולם.
נכתבו ונעשו מספר ספרים וסרטים אשר מתארים את חייו ופעילותו ואפשר למצוא הרבה קטעי יוטיוב, הנה קטע אחד מתוך סרט ביוגרפי עליו, בקטע הוא נואם על מאבק לא אלים נגד הבריטים.

לפני זמן מה נתקלתי בכרזה מגניבה שהכינה מעצבת צעירה עם 10 עקרונות של גנדי לשינוי, כך היא נראית:


למי שרוצה ניתן גם להוריד אותה ולהדפיסה בחינם.
גם אם לא מסכימים עם עמדותיו או רעיונותיו אפשר להעריך את דרכו, ללמוד ממחשבתו ולברך על התרומה שתרם לעולמנו.
כן ירבו.