מתכון למשקה בריא לחורף ועשיר בנוגדי חמצון

עם החורף שמתקרב אני מתכונן ומכין יותר מזונות ומשקאות אשר מתאימים לעונה למשל כאלו אשר תורמים לחימום הגוף ו/או לחיזוק מערכת החיסון. אז הפעם אציע משקה טעים וקל להכנה, עשיר מאוד בויטמין C ונוגדי חמצון הכולל, חליטת היביסקוס, מיץ לימון ומיץ רימונים.
אתחיל מהמתכון, ולמי שרוצה אחרי זה אוסיף קצת הערות ומידע בריאותי להעשרת הידע.
רימון מוסיף המון - תמונה מויקיפדיה
אז איך מכינים? (כמות לליטר בערך , אפשר להכין גם כמות קטנה יותר)
חומרים:
מיץ מרימון אחד סחוט (אפשר לסחוט בבית) או בערך כוס של מיץ רימונים טבעי קנוי
מיץ מלימון אחד
חליטה של קצת פחות מליטר תה היביסוס, אפשר לקנות בחנויות תערובת טבעית יבשה של היביסקוס, או לקנות תה - בתיון אשר המרכיב העיקרי שלו הוא היביסקוס (לפעמים כל מיני תיוני פירות מבוססים על היביסקוס) ואז להרתיח מים ולשים את העלים או התה לכמה דקות.
הכנה:
להכנה פשוט מערבבים את כל הנוזלים. בהתאם לכמה אתם אוהבים את טעם הרימון והלימון, אפשר לשחק עם הכמויות ויחס המים במשקה. למי שחסר טעם מתוק -, אפשר להוסיף מעט סילאן, דבש, מולאסה או סוכר קנים טבעי.
אפשר לשתות את המשקה חם, אחרי שמתקרר לטמפ חדר וגם לשמור במקרר, להוציא ולשתות כשרוצים במהלך היום.

הערות ותוספות:

  • בהתאם לרעיון של צריכת ירקות ופירות בהתאם לעונה, עכשיו זה העונה שמתחילים להופיע מגוון לימונים, קלמנטינות והדרים נוספים. למי שיש חברים עם עצים מסוגים שונים אפשר ליהנות מתוצרת טרייה ואיכותית. הרימונים מתחילים להיכנס לסוף העונה, יש עכשיו בשווקים הרבה רימונים בשלים, חלקם נראים ויזואלית פחות טוב, אבל הם מעולים, עשירים במיץ ומאוד זולים, אז זה הזמן.
  • מיץ רימונים עשיר בויטמין K, אשלגן ובנוגדי חימצון. הוא הוכח כמועיל להורדת כולסטרול והתמודדות עם טרשת עורקים ומומלץ גם לחולי סרטן.
  • בלימונים יש הרבה ויטמין C  וויטמין A, הם מזונות טובים לניקוי והרזיה והטעם החמוץ שלהם נחשב ברפואה הסינית כמתאים לעונת הסתיו ולפני כניסת החורף. על אף טעמם החמוץ הם יכולים לתרום רבות להורדת רמת החומציות מאחר והם תורמים לבסיסיות הגוף.
  • ואחרון החביב ההיביסקוס, ההיביסקוס נפוץ בתרבויות רבות לרוב כמשקה, קראתי שבמקסיקו נוהגים אף לאכול את הפרחים המיובשים. מחקר עדכני ומקיף שבדק כמויות נוגדי חמצון במעל ל 3000 מיני מזונות ומשקאות דירג תה היביסקוס ראשון בקרב המשקאות עתירי נוגדי חמצון. היביסקוס הולך טוב בתה עם קינמון, הדרים, פירות ותבלינים נוספים, וראיתי שהיביסקוס נמצא בתה קינמון ו/או פירות שמוכרות חלק מהחברות המסחריות. 
קריאה נוספת וחומר למחשבה:
קישור לסרטון קצר באנגלית באתר nutritionfacts על תה ההיביסקוס ונוגדי החמצון