אל הפיל גנש והמנטרה שלו

גנש (או גנשה) הוא אחד האלים המפורסמים מבין האלים של המסורת ההינדואיסטית. אולי זה בגלל ראש הפיל הידידותי, או הפסלים הרבים שלו שנמכרים בחנויות המזרח. גם לי יש חיבה גדולה אליו מאז ביקורי הראשון בהודו ולאחרונה עבדתי עם המנטרה שלו אותה אביא בהמשך.

גנש הוא אל אשר אחראי בין השאר על מכשולים והסרתם וגם על רווחה ושגשוג, וכך הודים רבים פונים אליו בטקסים ובשירת מנטרות כאשר צריכים להתמודד עם מכשול או לקראת התחלה של משהו חדש בחיים.
הסיפור על ראש הפיל של גנש נחמד ויש לו כמה גרסאות. בגרסה הנפוצה ביותר, פרווטי אימו של גנש, עיצבה את גופו של הילד מהאבק שהסירה מגופה ואז הציבה אותו בכניסה לבית כשומר על מנת שאיש לא יפריע לה בזמן המקלחת. כאשר הופיע האל שיווה, בעלה של פרווטי, הוא לא הכיר את הילד אשר לא נתן לו להיכנס לבית והגיב על ידי עריפת ראשו. לאחר שנודע לו כי הילד הזה הוא בנו, חיפש שיווה, יחד עם שאר האלים, ראש חלופי לילד, עד שלבסוף מצאו ראש של פיל צעיר.  

אז הנה המנטרה שלו בסרטון וידאו, לה אפשר להקשיב ולזמזם או לשיר יחד איתה:
 Om Gam Ganapataye Namaha
לכל מנטרה יש אפקט שונה אבל ככלל להקשבה למנטרות או חזרה על מנטרות יש השפעה מעניינת, הן יכולות לעזור להרגיע, לשחרר ממחשבות מטרידות, לפתח יכולות ריכוז ונוכחות, לשפר את איכות הקול ועוד..






אולי יעניין אתכם גם:

בתמונה- משפחת האלים שיווה, פרווטי וגנש