יוגה יכולה להפחית גורמי סיכון לבעיות לב כמו פעילות גופנית אירובית - מחקר חדש

מחקר חדש שפורסם ב European journal of preventice cardiology ונערך בשיתוף פעולה הולנדי אמריקאי, סקר 37 מחקרים בנושא ומצא כי ליוגה יש פוטנציאל להפחתת גורמי סיכון למחלות לב כמו לפעילויות גופניות אחרות כמו רכיבה על אופניים והליכה מהירה. החוקרים דיווחו על המשמעות הרבה בכך שאנשים אשר לא רוצים או לא יכולים לעסוק בפעילויות גופניות אירוביות שונות יכולים דרך יוגה להקטין את הסיכון למחלות לב שונות.

במחקר נבדקה השוואה בין תרגול יוגה לאי פעילות גופנית ומצאו שיפור במספר מדדים כמו BMI, לחץ דם ורמות כולסטרול, ונמצאו שינויים חיוביים גם אצל אנשים הנוטלים תרופות. בנוסף נעשתה בדיקה מעניינת המשווה בין תרגול יוגה לתרגול פעילות גופנית אחרת ויוגה נמצאה כבעלת פוטנציאל השפעה דומה. לדברי החוקרים כנראה שיש מכניזמים דומים בין יוגה לפעילויות אחרות, הן בנוגע ליתרונות הבריאותיים מהחלק האירובי והן מהורדת רמות הלחץ ושנדרש מחקר נוסף כדי להבין באופן יותר ברור את המנגנונים הפיזיולוגיים הרלבנטיים.
יתרון נוסף שהחוקרים ציינו הוא שתרגול יוגה אינו כרוך בעלויות גבוהות או ציוד מיוחד ולכן יכול להוות פתרון טוב ויעיל לחלקים ניכרים באוכלוסיה.

עוד סיבה להתחיל ולהמשיך לתרגל יוגה.

זה כמובן לא ממצא מפתיע, אמנם לחלק מהאנשים שלא תרגלו או מתרגלים יוגה, יש איזה תפיסה שביוגה לא עושים כלום או רק יושבים במדיטציה בשקט, אבל כל מי שמתרגל יודע שבחלקים הפיזיים של היוגה עובדים ואפילו די קשה לעתים. ושיש גם סגנונות יוגה דינמיים שבהחלט יכולים לתרום גם בהיבט האירובי ובוודאי בצורות אחרות.

לאנשים אשר מתמודדים עם מחלות לב ורוצים להיעזר בכלים שיש ליוגה להציע מומלץ להתחיל בשיעור יוגה פרטי שיוכל להתאים את תרגילי היוגה השונים למצב הבריאותי.

הנה רפרנס למאמר למי שרוצה לעבור על המקור
Chu P, Gotink RA, Yeh GY, Goldie SJ, Hunink MGM. The effectiveness of yoga in modifying risk factors for cardiovascular disease and metabolic syndrome: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Eur J Prevent Cardiol 2014



>תנוחת היוגה הגמל - ustrasana תמונה מהודו
ועוד כמה תכנים שכתבתי בעבר:
אורח חיים ותזונה לחולי לב וכלי דם
תנוחות יוגה לשיווי משקל ושיפור הריכוז
שני תרגילי נשימה מרגיעה ובריאה
טיפים לתרגול תנוחות יוגה של כפיפות אחורה