3 מתכונים קרירים לקיץ

השנה הקיץ לא השתהה לרגע.
זמן טוב לחשוב איך אנחנו מכניסים קצת קרירות לחיים חוץ מלפתוח מזגן על 20 מעלות.
לתזונה שלנו יש השפעה משמעותית על הגוף שלנו וגם על החום הפנימי, ואפשר להיעזר בשינויים והתאמות קטנים לקיץ כדי להקל על המצב, מצרף הפעם 3 רעיונות לדברים טעימים וקרירים:

חליטה של עלים בעלי איכות מקררת
די פשוט, לוקחים עלים כמו נענע, זוטא, לואיזה בעלי איכות מקררת ומרגיעה, למי שמעוניין מוסיפים קצת לימון, מוסיפים מים רותחים ונותנים לזה לשבת כמה דקות, לחובבי המתוק, אפשר להמתיק קצת. לאחר מכן שמים את החליטה בצנצנת זכוכית ומאחסנים במקרר. אפשר לשתות בכיף במהלך היום. בעיקרון לפי תפיסת היוגה לא מומלץ לשתות נוזלים קרים מאוד, אבל בשיא הקיץ הישראלי.... למי שאין עלים אפשר להשתמש גם בתיון עם מרכיבים טבעיים בלבד. זה גם בריא, גם טעים וגם מגוון קצת למי שנמאס לשתות מים ובמקום לקנות כל מיני מיצים/מים בטעמים או דומיהם.

פודינג (סוג של) צ'יה
שמים בצנצנת זכוכית 2 כפות של זרעי צ'יה, מוסיפים כוס חלב קוקוס, מערבבים ושמים במקרר ללילה. התערובת נעשית סמיכה וטעימה ואפשר לאכול כארוחת בוקר או מתי שרוצים. חלב הקוקוס נחשב בעל איכות מקררת ובריא מאוד, וזו דרך טובה לצרוך את זרעי הצ'יה. באופן דומה אפשר להשתמש גם בחלב אורז/שקדים (זה יוצא דליל יותר) או מיקס עם חלב קוקוס. יש המוסיפים לזה כל מיני פירות ותוספות, אני מעדיף לאכול את זה נטו כך.

תמונה מהבלוג apple2thepie


יוגורט ספירולינה (אפשר גם עם יוגורט טבעוני )
קונים או מכינים יוגורט טבעי בלי כל מיני תוספים או חומרים, למי שלא טבעוני עדיף יוגורט כבשים או עזים באיכות טובה. ליוגורט איכות מקררת, לא סתם ההודים מגישים אותו לצד מנות חריפות. מוסיפים ליוגורט מעט ספירולינה - בין רבע כפית לכפית תלוי בטעם והאם אתם מורגלים בצריכתה. הספירולינה מגיעה או באבקה או טריה קפואה או באצות מיובשות - יש בארץ כמה יצרני ספירולינה ואפשר למצוא מבחר בחנויות הטבע או לקנות ישר מהם, אני משתמש בספירולינה מיובשת הזו,  מערבבים ונותנים לזה לשבת איזה 10 דקות עד שהטעמים נספגים. לספירולינה יש טעם אצתי חזק אז למי שלא מכיר עדיף להתחיל עם כמויות קטנות. ספירולינה עשירה בחלבון, מינרלים וויטמינים ונהייתה מאוד טרנדית בשנים האחרונות.

שיהיה קיץ נעים ובתיאבון

ואולי יעניין אתכם לקרוא גם:
טיפים ועצות לחום הקיץ
איך לעבור את הקיץ עם היוגה
על זיעה, תרגול יוגה ואורח חיים